Întâlnirea


sursa foto

– Ce faci?

Nici nu-l remarcasem pe micuţ care se apropiase încet de mine.

– Ce faci? repetă el întrebarea.

– Bine… am ceva de lucru. Nu trebuia să dormi, la ora asta?

– Ba da. Dar vreau să te rog ceva.

– Ce anume?

– Da-mi promiţi că-mi iei?… Ufff, m-am dat de gol!

– Ce să-ţi iau?

– Vreau un iPhone 5. Tocmai ce a apărut.

– Ce să faci tu cu el? Eşti prea mic. Chiar nu ai ce face cu un telefon!

– Nu am nevoie de telefon. Poţi să-l foloseşti şi tu, dacă vrei. Eu vreau să mă plimb prin lume  cu ajutorul lui. Are nişte hărţi aşa de frumoase! Imaginează-ţi că poţi să te plimbi pe străzi oriunde în lume şi să le vezi ca în realitate.

– Da, poate şi atunci când trebuie să te duci să cumperi pâine când eşti în mijlocul jocului te-ar ajuta să găseşti drumul, nu-i aşa? continuai eu cu un pic de ironie.

Mi-am întristat instantaneu.

– Nu fii rău! Dar chiar şi aici ar fi bun. Are chestia aia, SIRI, care te ajută să găseşti tot felul de repere în zona în care te afli. Doar trebuie să întrebi şi-ţi răspunde.

– Mă laşi?!

– Da! Poţi să vorbeşti si să scrii mesaje, să te ţină la curent cu tot felul de noutăţi. Da, l-aş folosi să aflu noutăţile de la joc. Poate chiar l-aş juca pe telefon! Şi… mai ţii minte când am fost la munte şi nu te-ai priceput să faci fotografii panoramice? Când te-ai chinuit să le lipeşti una câte una şi tot nu ţi-a ieşit?

– Nu am vrut să mai fac fotografii panoramice!

– Aiurea! Nu ţi-au ieşit… Cu iPhone 5 poţi face fotografii panoramice. Chiar şi eu aş putea face. Şi fotografiile dar şi filmele – orice telefon poate face filme acum, ştii asta, dar cu iPhone 5 le poţi face mai bine, mai repede, mai clare şi mai frumoase – pot fi trimise apoi instantaneu, fără să le afectezi calitatea.

– Hmmmm…

– M-ar ajuta să nu mai uit de bilet când trebuie să merg cu metroul. Folosesc telefonul să-mi plătesc drumul. Şi promit că îţi iau şi ţie bilet la un concert direct de pe afiş, că acum au început şi pe la noi cu varianta asta.

– Şi bani de unde ai?

– Păi îmi dai tu. Nu ţi-am zis că îţi iau ţie bilet? A, şi mai are ceva frumos! Facetime! Mai ţii minte când te uitai la serialul ală şi rămăsesei cu gura căscată la cum se vedeau cei doi care vorbeau la telefon? Şi cum ai căutat programul şi ai rămas dezamăgit că merge numai pe iPhone? Ei, imaginează-ţi că poţi schimba imaginile între ele, a ta şi a celui cu care vorbeşti!

– Da, numai că probabil şi cel cu care vorbeşti trebuie să aibă acces la program, nu?

– Da, numai că dacă mai gândeşti aşa, voi rămâne singurul care nu o să aibă, cât de curând! Nu mai spun de mail, internet super-rapid iar varianta de Safari face ca toate paginile deschise să se vadă mult mai clar şi mai luminos! Aş putea să am şi eu micuţa mea bibliotecă, într-un buzunar! Tu ai laptopul! De ce nu vrei să pot şi eu să citesc, să mă joc sau să văd filme? De ce eşti rău?

Încerc să-l iau în braţe, să-l liniştesc. Nu stă. Se îndepărtează cu ochii în lacrimi, îmbufnat.

Cred că s-a dus şi s-a culcat. Va adormi cu gândul la noul iPhone 5. Şi îl va visa probabil multă vreme…

Cam asta a fost discuţia dintre mine, cel de acum, şi micul puşti interior, copilul din mine, după ce am auzit de promoţia de la Vodafone, ale cărei detalii le puteţi găsi aici. Ce-ar mai putea fi de spus?……….

Băi, dar chiar este frumos telefonul ăsta! 🙂

Lasă un răspuns

