Despre cuvintele în plus


Da, despre ceea ce vorbim sau facem fără rost vreau să scriu acum.

Prima referire este legată de o reclamă la o tigaie Delimano, în care o tanti, care este prezentată drept ingineră, spune ceva de genul: „tigaia este uşor de folosit de orice gospodină, de începători şi chiar şi de bărbaţi”.

Nu mai zi madam! Adică bărbaţii sunt o specie ciudată, care nu se pricep deloc în bucătărie şi noroc cu tigaia aia de 2 lei la care-i faci tu reclamă!

De supărare, am luat o reţetă de plăcintă cu mere de aici şi m-am apucat de ea. Sigur, gospodinele sunt şmechere. Au impresia că dacă lucrează cu unităţi de măsură cum ar fi lingura, cana şi mai ştiu eu ce alte ustensile şi aproximează timpul de copt după ureche sunt o specie aparte. Ei, iaca nu! Iar mie mi-a ieşit asta:

Merge nu? Deja am mâncat jumătate şi am noroc că mâţul nu se aruncă după ele.

A doua referire se leagă de o campanie pe care am remarcat-o la B1Tv dar ale cărei nuanţe se regăsesc şi la celelalte televiziuni. Campania ne arată câte case, terenuri, maşini, bijuterii sau mai ştiu eu ce bunuri au politicienii sau candidaţii noi în viitoarele alegeri. Sigur, logica se înţelege. Uite câte are ăsta şi tu, cel care priveşti, te gândeşti cum plăteşti întreţinerea. Bineînţeles, fiecare televiziune prezintă candidaţii adverşi celor pe care-i susţin.

Merge o asemenea campanie în Romania? ESTE TIMP PIERDUT, FRAIERILOR! Dacă tot vreţi să susţineţi pe cineva, arătaţi-i punctele forte – sau măcar inventaţii-le (că şi-a asumat rolul, funcţia, activitate remarcabilă în partid şi în sfera politică internaţională, că are o profesie pe care o stăpâneşte şi, normal, că este plin de calităţi umane). Pe aceeaşi logică, adversarii trebuie minimalizaţi şi ironizaţi. Expunerea averilor nu face decât să îl convingă pe omul simplu că ăla de la televizor chiar merită să fie sus, deoarece are cu ce! Iar omul simplu de pe la noi chiar acceptă acest fapt. În cazul în care nu spălaţi bani cu reclamele voastre fără sens şi aveţi un obiectiv clar ar fi cazul să să reorientaţi.

De ce toate astea? Pentru că astea funcţioneză în cultura noastră. Pentru că aşa arată histogramele de mai jos. Pentru că trebuie odată şi odată ca impostorii din consultanţă să dispară.

Cine vrea o discuţie despre ceea ce este aici poate întreba.Vorbim mult fără nici un rost. Ne bazăm doar pe propria nostră experienţă şi avem pretenţia ca cei din jur să ne susţină sau să fie de acord cu noi. Ne este greu să acceptăm în realitate – pentru că tot din vorbe toţi suntem de acord, că fiecare om sau fiecare cultură are propriile caracteristici care nu trebuie judecate ci doar respectate.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: