Clienţi supăraţi


De la chinezu.eu aflăm despre cum un tip, nemulţumit de Nissanul său, face reclamă negativă brandului pe propria maşină. Sursa fotografiei este aici.

nissanprobleme

În primul rând, remarc nu atât un brand prost cât români care lucreză pentru promovarea lui, în România. Dacă cei de la reprezentanţă ar fi avut respect faţă de client, acesta nu ajungea în starea asta de disperare.

Pe de altă parte, hai să recunoaştem că nu prea ştim nimic despre omul care se plânge. Despre felul în care îşi conduce singur maşina. Despre felul cum tastează la calculator sau la telefon.

Nu-l cunosc de loc pe acest om. După cum scrie pe blog şi, de ce nu?, şi pe propria maşină, îmi pare un om într-o postură vigilentă permanentă, tenace, rezistent la orice influenţă exterioară. Un om mândru şi căruia îi place să fie independent. Proiectează propriile defecte celor din jur şi poate avea des dispoziţie irascibilă. Foarte vulnerabil la provocări – ceea ce a facut acum este propria variantă a unui episod întâmplat pe la începuturile blogosferei cu firma Dell. Probabil că şi omul nostru speră că va fi despăgubit substanţial de către firma mamă…

Ba bine că nu! Să nu uităm ce am scris la început: suntem în România şi cei care trebuie să ia atitudine sunt români (ca şi el). Nu va primi nimic! Mai mult decât atât: dacă aş fi în tabăra Nissan, aş comanda un profil pentru omul nostru recalcitrant şi aş demonstra că este atât de impulsiv încât faptul că a înlocuit 6 ambreiaje a fost un fapt fericit, datorat brandului! La o marcă obişnuită ar fi schimbat până acum 20 ambreiaje!

UPDATE 18.02 2013

Astăzi am primit un comentariu de la proprietarul maşinii în cauză, pe care îl redau integral şi aici:

„Salut, ce ai postat e povestea Nissan-ului meu.
Aici sunt detaliile:

1. Fostul proprietar schimba motorul in garantie la Badsi la 37 000km, cu factura, minunat.
2. Fostul proprietar schimba 2 ambreiaje in 11 000km(e om si uita sa-mi spuna acest lucru)
3. Cade volanta si ambreiajul dupa 7 000km
4. Mai cade ambreiajul dupa 14 000km
5. Mai cade un ambreiaj si o volanta dupa 6 000km
6. Mai cade ambreiajul dupa 14 500km
7. Vreau sa-i dau in judecata si imi restituie banii cheltuiti la ei in service pentru 3ambreiaje si 1 volanta(7700ron)
8. Imi monteaza un ambreiaj supradimensionat(de Terrano) care tine(60 000km) pana saptamana trecuta cand ma anunta ca ar trebui sa schimb volanta si ambreiajul.

Rezumat: aceasta ar trebui sa fie a 3 volanta(4000Ron) si al 7 ambreiaj(1400ron) pe aceasta masina.

Toate cele bune”.

Deja mai apare o variabilă destul de importantă în schemă: primul proprietar. Oricât încearcă omul nostru să îl scuze (mai degrabă a fost un ton ironic!) nu avea voie să uite atunci când vindea maşina de problemele avute până în acel moment. Şi în acest caz rămân în picioare părerile privind modul în care Nissanul a fost folosit.

Ce aş face eu? Sincer nu prea ştiu. Nu mă pricep la maşini. Dar bănuiesc faptul că există statistici privind defectele, pe tipuri şi, de ce nu, pe ţări sau măcar pe zone. Dacă defectele se încadrează în limite, atunci ar fi normal ca proprietarul să fie despăgubit de firmă. Dacă nu, ceea ce pare mai realist – chiar şi pentru un afon la maşini, ca mine, ceea ce s-a întâmplat pare exagerat – atunci trebuie discutat. Aş începe cu fostul proprietar, deşi nu prea cred că mai vea să audă. Dar cine ştie? Aş continua discuţia cu ingineri auto – poate chiar cu un student pasionat de la politehnică, să înţeleg mai bine cum anume poate ceda materialul din erori umane şi în special la tipul acesta de maşină. Aş face comparaţia cu felul meu de a conduce şi aş înţelege dacă am eu vreo vină, fostul proprietar, amândoi sau niciunul. Aş vorbi (sau aş face un grup pe net) cu alţi proprietari de Nissan. De ce nu, dacă aş fi proprietar mi-aş face griji să nu păţesc la fel. În cele din urmă, aş aborda firma. Habar n-am cum stă treaba cu tribunalele, dar poate la mediator – dar unul cu formaţie de jurist sau psiholog, treburile ar merge mai bine şi mai repede pentru ambele părţi.

Aminteam la început că un tip din State a reuşit să îşi înlocuiască laptopul defect primit de la Dell cu unul nou, deoarece firma înregistra pierderi datorită curentului negativ apărut în blogosferă. Nu prea cred că merge în acest caz. Un laptop se schimbă mai repede şi cei care vor să cumpere un asemenea produs sunt cu mult mai numeroşi decât cei care-şi permit un Nissan.

Baftă, oricum! Doar bolnavii se pot bucura de necazurile altora, indiferent cine ar fi.

Un răspuns to “Clienţi supăraţi”

  1. Salut, ce ai postat e povestea Nissan-ului meu.
    Aici sunt detaliile:

    1. Fostul proprietar schimba motorul in garantie la Badsi la 37 000km, cu factura, minunat.
    2. Fostul proprietar schimba 2 ambreiaje in 11 000km(e om si uita sa-mi spuna acest lucru)
    3. Cade volanta si ambreiajul dupa 7 000km
    4. Mai cade ambreiajul dupa 14 000km
    5. Mai cade un ambreiaj si o volanta dupa 6 000km
    6. Mai cade ambreiajul dupa 14 500km
    7. Vreau sa-i dau in judecata si imi restituie banii cheltuiti la ei in service pentru 3ambreiaje si 1 volanta(7700ron)
    8. Imi monteaza un ambreiaj supradimensionat(de Terrano) care tine(60 000km) pana saptamana trecuta cand ma anunta ca ar trebui sa schimb volanta si ambreiajul.

    Rezumat: aceasta ar trebui sa fie a 3 volanta(4000Ron) si al 7 ambreiaj(1400ron) pe aceasta masina.

    Toate cele bune.

Lasă un răspuns

