Niciodată nu am fost buni la argumentare


Nu mă refer la viaţa politică. Este vorba de o campanie care este în vogă în prezent, şi al cărui clip îl dau mai jos:

Un băiat este supărat pe americani pentru că aceştia „ne-au furat” rucsacul zburător, Dracula şi jocul de oină. Din acest motiv proclamă necesitatea răzbunării pe… englezi. Sigur, justificarea se vrea a fi din domeniul emoţional. Se doreşte o nouă repoziţionare, prin accentuarea identităţii brandului ROM, apelându-se la o normă veche, de prin Vechiul testament, „ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte”.

Da, să spunem că am înţeles ce doreau cei de la McCann Erickson. Dar aşa?!?! Argumentarea lor este jalnică! Avem puţine domenii în care apar similarităţi cu oponentul. Nu apare nicio deosebire între noi şi ceilalţi. Se glisează de la cel care ne-a „nedreptăţit” spre alt personaj care nu are nici o legătură cu povestea. Mesajul de acest gen nu face decât să inducă incongruenţe în mintea interlocutorului. Concluzia este stufoasă. Nu înţelegem prea bine dacă ne răzbunăm sau facem nişte biscuiţi mai deosebiţi. Stăm slab la comunicare, chiar dacă vorbim de multinaţionale. Este acelaşi motiv pentru care ceva produs aici are de cele mai multe ori calităţi mai slabe decât corespondentul din ţara de origine. Chiar şi oamenii din multinaţionalele prezente pe la noi. Păcat.

Cred că tocmai am aflat de ce alţii ne pot fura liniştiţi: habar n-avem să ne punem cu adevărat în valoare.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: