Cine mai vrea o tara ca afara…


… ar trebui sa se intrebe daca el este in stare sa traiasca in civilizatie. Spun asta deoarece am impresia ca suntem undeva foarte departe de ceea ce inseamna conditiile minime de respect si bun simt.

amazon_logoAm avut parte de o intamplare ciudata. Nu prea ciudata, totusi, daca tinem seama de ceea ce spuneam la inceput.

Acum o luna am facut niste comenzi pe amazon.com. Din anul 2002 fac cumparaturi de aici si sunt foarte multumit atat de servicii cat si de produsele achizitionate. Saptamana trecuta primesc mesaj de la ei prin care ma anuntau ca pachetele nu pot fi livrate, deoarece adresa este gresita sau nu este nimeni la destinatie, pentru a le primi. Ma revolt si le explic faptul ca nu este posibil asa ceva, deoarece, prin serviciul de tracking, aflasem cu o seara inainte ca acestea ajunsesera in Bucuresti si, drept urmare, nu ar fi trebuit sa fie nicio problema sa fie livrate la Iasi, la adresa de destinatie.

Operatorul cu care discutam, urmand procedura, ma informeaza ca imi vor fi returnati banii, lucru care se si intampla a doua zi.

Astazi, la exact 1 saptamana, ma suna un tip la de DPD, care ma anunta, cu un stil de greata in voce, ca mi-au venit coletele. A… imi spune ca m-a mai apelat dar ca nu am raspuns. Da, asa este. Era un numar necunoscut si era inainte de mesajele primite prin serviciul de tracking. Fara niciun mesaj… In fine, deoarece am primit banii, i-am spus sa returneze coletele.

Stau si ma intreb: cum se poate oare ca traseul unor pachete sa urmeze timp de 2 saptamani traseul Chattanooga (SUA)-Dubai-Londra-Bucuresti si 1 sapatamana intre Bucuresti si Iasi? Cum naiba, poti stii la orice moment unde ti se afla un colet in lumea asta si, odata ajuns in tara ta – Romania, sa ai impresia ca a intrat intr-o gaura neagra? Asta este diferenta de civilizatie de care vorbeam inainte. Asta este diferenta dintre sentimentul de a avea control asupra a ceea ce te intereseaza, care exista intr-o lume civilizata si alienarea de pe aici…

Imi cer scuze, Amazon! Referitor la serviciile alor nostri nu pot spune decat ca voi gandi foarte bine inainte de a apela la serviciile firmelor de curierat. De fapt, concurenta si regulile economiei de piata ar cam trebui sa functioneze, nu-i asa? Sigur, nu putem face nimic, inca, legat de artistii de la vama… dar asta este alta poveste.

 

Lasă un răspuns

